ΔΕΙΤΕ...
Home / ΝΕΑ / Αλήθεια ή ψέματα: Ερχεται το τέλος των Diesel κινητήρων

Αλήθεια ή ψέματα: Ερχεται το τέλος των Diesel κινητήρων

Μέτρα κατά των ντίζελ και των παλιών ρυπογόνων αυτοκίνητων παίρνουν οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα έχει και μάλιστα «πριμοδοτεί» με μειώσεις φόρων, έναν τον πιο γερασμένο στόλους οχημάτων στην ΕΕ.

Μέτρα εκδίωξης των παλιών αυτοκινήτων από τα αστικά κέντρα θα εφαρμόσουν πολλές χώρες μέσα στο 2018. Για παράδειγμα η πόλη του Λονδίνου επέβαλε τέλος εισόδου στους οδηγούς παλαιών αυτοκινήτων. Έτσι, τα βενζινοκίνητα Euro 3 ή πετρελαιοκίνητα Euro 5 και παλαιότερα αυτών που θα μπαίνουν στο κέντρο της πόλης καλούνται να καταβάλλουν σε καθημερινή βάση ένα αρκετά υψηλό τέλος εισόδου (21,5 λίρες).

Ανάλογο είναι το σκηνικό και στη γειτονική Ιταλία όπου αναμένουμε απαγόρευση κυκλοφορίας των βενζινοκίνητων 20ετίας, αλλά και των παλιών ντίζελ. Έτσι, στο Μιλάνο, λόγω των υψηλών ποσοστών ρύπανσης, οι οδηγοί βενζινοκίνητων αυτοκινήτων Euro 2, πετρελαιοκίνητων Euro 4 και παλαιότερων, οφείλουν να πληρώνουν τέλος εισόδου που ανέρχεται στα 5 ευρώ ημερησίως. Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου με παλαιότερα αυτοκίνητα πληρώνουν μειωμένο τέλος 2 ευρώ ανά ημέρα, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εισέρχονται δωρεάν και τα υβριδικά εξαιρούνται ως την 15η Οκτωβρίου 2019.

Την ίδια στιγμή τα στοιχεία της ΕΕ για το 2016 δείχνουν πως η Ελλάδα έχει έναν από τους γηραιότερους στόλους αυτοκινήτων (ξεπερνά κατά πολύ τα 12 έτη ο μέσος όρος), με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται το περιβάλλον αλλά και να μειώνεται η ασφάλεια στους δρόμους.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων ντίζελ με πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα και σε κακή κατάσταση παραμένει ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα. Τέλος, να σημειώσουμε πως σύντομα αναμένονται περαιτέρω πρωτοβουλίες ώστε να εφαρμοστεί άμεσα ο νόμος που αποκλείει σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη τα Euro4 diesel και παλαιότερα, ο οποίος έχει καταστρατηγηθεί πλήρως.

ΠΗΓΗ newsauto.gr

Διαβάστε την συνέχεια...