ΔΕΙΤΕ...
Home / ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ / Οργή και ντροπή! Δεν άφησαν μαθήτρια με σύνδρομο Down να πει «Ζήτω το όχι»

Οργή και ντροπή! Δεν άφησαν μαθήτρια με σύνδρομο Down να πει «Ζήτω το όχι»

Από την μια οργή και από την άλλη απογοήτευση ως προς την αντιμετώπιση των «διαφορετικών παιδιών», προκαλούν οι καταγγελίες μητέρας κοριτσιού με σύνδρομο Down, που φοιτά στην Γ΄τάξη Δημοτικού σχολείου στη Λευκωσία.

Ένα κοριτσάκι γεμάτο ενέργεια, που όπως όλα τα παιδιά χθες το πρωί, φόρεσε την καθαρή στολή της και υπερήφανη κράτησε στα χέρια την ελληνική και κυπριακή σημαία για να τιμήσει την επέτειο του «ΟΧΙ», στην επικείμενη γιορτή του σχολείου της.

Η χαρά της μικρής Μαρίας Ραφαέλας δεν κρύβεται στην φωτογραφία και το βίντεο το οποίο ανάρτησε η μητέρα της στο προσωπικό της λογαριασμό στο facebook. Το ύφος του παιδιού όμως άλλαξε όταν δεν κατάφερε να δώσει το δικό της στίγμα στο ποίημα που μοιράστηκαν οι συμμαθητές της.

Και ο λόγος; Κάποιοι, που έπρεπε να δίνουν πρώτοι το σωστό παράδειγμα στα υπόλοιπα παιδιά, επέλεξαν να την να την αφήσουν απ’ έξω.

Γιατί είναι ένα «διαφορετικό παιδί» που αντί να το στηρίξουν, προτίμησαν να το αποκλείσουν από το να συμμετάσχει και αυτό στη γιορτή όπως τα υπόλοιπα παιδιά.

Η μητέρα της μικρής Μαρίας Ραφαέλας που βρισκόταν εκεί και είδε την απογοήτευση στο πρόσωπο της κορούλας της, ξεσπά και καταγγέλλει πως το σχολείο και οι εμπλεκόμενοι δεν στήριξαν την κόρη της, ενώ αντιθέτως ματαίωσαν την προσπάθειά της. Άλλωστε ποιας μητέρας θα άρεσε να βλέπει το παιδί της να απομονώνεται και απλά να μένει θεατής… Αντιθέτως είναι ευθύνη ολόκληρης της κοινωνίας να στηρίζει και να αγκαλιάζει αυτά τα παιδιά που μας έχουν ανάγκη. Αυτά τα παιδιά που δεν ζητάνε πολλά. Παρά μόνο αγάπη! Εκεί είναι και η ευτυχία τους…

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η μητέρα της Μαρίας Ραφαέλας, κατά τη διάρκεια της γιορτής του σχολείου, «το παιδί έκανε το γύρο στη σκηνή με τα άλλα παιδιά και στάθηκε εκεί περήφανη, όμορφα με ενθουσιασμό και περίμενε να έρθει η σειρά της να πάρει το μικρόφωνο για να απαγγείλει έστω κάτι με τον δικό της τρόπο αφού θα της το επέτρεπαν, δίνοντας της το μικρόφωνο. Αντί αυτού πέρασε το μικρόφωνο το προηγούμενο παιδί από πίσω της και το έδωσε στο επόμενο κορίτσι. Έχουν κάνει και τους συμμαθητές της να συμπράττουν και να σκέφτονται σαν αυτούς. Ποιος είπε σε αυτό το παιδί να προσπεράσει το παιδί μας!! Κι ας μην μου πουν πως στάθηκε σε λάθος θέση στη σειρά επειδή έτσι κι αλλιώς θα απάγγελε με το δικό της τρόπο!! Φυσικά κάποιος τους είπε να το πράξουν αυτό…»

Όπως αναφέρει η μητέρα, η μικρή μετά από αυτό άλλαξε ύφος, ενώ άπλωσε το χεράκι της περιμένοντας το μικρόφωνο. Ωστόσο δεν το έλαβε ποτέ… Και αφού τελείωσαν οι συμμαθητές της, έκανε την υπόκλιση της, αποχώρησε μαζί με τα άλλα τα παιδιά.

Η κόρη μου (αν και λίγο αρωστούλα) με τόση χαρά πήγε για την γιορτή της σήμερα.
Η διευθύντρια και οι δασκάλα της Γ1 τάξης στο Α Δημοτικο σχολείο Λακαταμειας όπου φητά η κόρης μας συνεχίζουν να ματαιώνουν το παιδί μας. Μέχρι και στη σημερινή σύντομη γιορτούλα για την 28η Οκτωβρίου.!!
Ολόκληρος κύκλος Α έχουν ένα παιδί με την κατασταση της κόρης μου να στηρίξουν.
Δεν έχουν συναίσθηση, δεν έχουν ιδέες, δεν έχουν σεβασμό προς το παιδί μας. ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΜΟΜΟΘΕΣΙΑ και την ματαιώνουν στα μάτια όλων και ειδικά ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.

Στάθηκε σήμερα το παιδί μας στη σειρά για να απαγγείλουν 6 κορίτσια ένα σχετικό ποιήμα.

1. Περιττον να σας πώ ότι θα μπορούσαν να προσαρμώσουν που είναι καθήκον τους και να δώσουν μια ή δύο λέξεις για να απαγγείλει το παιδί ΚΑΙ ισως ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΤΗΣ για να κτίζουν και ανθρώπους!! Αντι αυτού της έδωσαν “4 στροφές” που φυσικά ούτε μπορούσε μα πεί. Ούτε που θέλουν να ασχοληθούν.

2. Μπορουσαν να την ενσωματώσουν για να πει εστω το ηρωϊκό “ΟΧΙ” του Μεταξά!! ένα “zito”. ΤΙΠΟΤΑ.

3. Το παιδί έκανε το γύρο στη σκηνή με τ´άλλα παιδιά και στάθηκε εκεί περήφανη όμορφα με ενθουσιασμό περίμενε να ερθει η σειρα της να παρει το μικρόφωνο για να απαγγείλει έστω κάτι με τον δικό της τρόπο ΑΦΟΥ ΘΑ ΤΗΣ ΤΟ ΕΠΕΤΡΕΠΑΝ ΔΙΝΩΝΤΑΣ ΤΗΣ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ!!!
Αντι αυτού πέρασε το μικρόφονο το προηγούμενο παιδί από πισω της και το έδωσε στο επόμενο κορίτσι. ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΝΑ ΣΥΜΠΡΑΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΥΤΩΝΤΑΙ ΣΑΝ ΑΥΤΟΥΣ!! Ποιος ειπε σ´αυτο το παιδί να προσπερασει το παιδί μας!!
Κ´ας μην μου πουν πως στάθηκε σε λάθος θέση στη σειρά επειδή ετσι κ´αλιως θα απάγγελε με το δικό της τροπο!!
ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΠΕ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΝ ΑΥΤΟ!!!

4. Το παιδί μου άλλαξε ύφος, άπλωσε πολύ λιγο σαν αντανακλαστικό το χεράκι σε κάποια δεύτερα περιμένωντας και «διεκδικώντας» το μικρόφωνο και την ΜΑΤΑΙΩΣΑΝ άλλη μια φορά!! Δεν πηρε ποτέ το μικρόφωνο επειδή οι πιο πάνω αρμόδιες δεν έχουν συναίσθηση!
5. Με βαριά καρδιά ειδα το ύφος στο πρόσωπο του παιδιού μου – αφου τέλειωσαν τα επόμενα 2 κορίτσια έκανε την υπόκλιση της και προχώρησε να φύγει απο την σκηνή κανονικα με τα άλλα παιδιά.
6. Φέυγωντας πλησιάζω την διευθύντρια που απλά καθώταν και κοίταζε προς στη σκηνή – δεν διέκοψα κάτι- και της είπα την άποψη μου γ´αυτο που είδα και πως θα μπορούσαν να την ενσωματώνουν χωρις να την ματαιώνουν και τις ανέφερα τις πάνω ιδέες – ούτε ένα λεπτό δεν την απαςχώλησα – μου λέει «ε τώρα έγινε» σήκωσε το χέρι αρκετά αρνητικά προς τα πάνω και προς το μέρος μου και συμπλήρωσε «άσε με και δεν ειμαι καλά«.
Αλήθεια ή ψέματα who cares κυρία μου; Μια κουβέντα δεν μπορείς να ανταλάξεις επειδή στριμώκτηκες; Επειδή αφήνεις τους εκπαιδευτικούς σου να παραβιάζουν μαζί σου την νομοθεσία που σαφώς αναφέρει την ενσωματωση και την περίληψη των παιδιών με αναπηρίες στο σχολικό περιβάλλον!! ΑΙΣΧΟΣ!!

Μαρια ναι το ξέρω ότι εισαι γλυκιά δασκάλα κ´οτι δινεις ομορφη διάθεση στα παιδιά όπως κ´εσύ Μαριάννα – εσεις που ζείτε τόσο συχνά τα παιδιά μας σαν η Ειδική δασκάλα του παιδιού στη μονάδα και Λογοθεραπεύτρια της κάντε την υπερβαση και δώστε 2 ιδέες σ´αυτούς που αδιαφορούν και ματαιώνουν το παιδί μας! Μην μου ξαναπείτε πως ειναι χαρούμενη επειδή τους αφήνετε να την ματαιώνουν. Και γιατι να βγει στη σκηνη με στίχους που ξερουν πως δεν μπορει να πει. Εχει ωρημασει καταλαμβαινει την αναγκαιωτητα της ομιλιας της εκφρασης. Διαφοροποιείστε συμφωνα με τα δικαιωματα του παιδιου μας και δώστε της μια σχετικη λέξη να απαγγείλει!! Δωστε παραδειγμα στους συμμαθητές της πως θα πράττατε άν σε καποιο παιδί συμβει κατι και αλλάξει η ζωη του σε αναπηρία!!
ΕΧΕΤΕ και ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ Συμφωνα με την νομοθεσία!!! – ΞΕΔΙΠΛΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΣΑΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ σ´αυτούς που κομπλάρουν και στερούν το δικαίωμα όποιοδήποτε λόγου έχει το παιδι μας. Δώστε τους την ευκαιρία να ωρημάσουν όλοι καθως και το παιδί μας !! Στο Νηπιαγωγείο λάμβανε μέρος σε χορογραφίες με επιτυχία και στεκώταν κ´έλεγε ποιήματα όπως και να τα έλεγε και τα χειροκροτούσαν όλα τα παιδιά. ΤΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΝΕΤΕ ΕΔΩ; ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ. Ανεβάσατε broadway show σήμερα και έπρεπε μόνο τα τέλεια παιδιά να νιώσουν πως έλαβαν μέρος;;!! Η Μαρια Ραφαελα καταλαμβαίνει ολα που γίνονται γύρω της και φυσικα την ματαιωση της.
Δεν με αφορά κανένα άλλο παιδί για να το συγκρίνετε με το δικο μου. Και μην γυρίσετε να δικαιολογηθείτε άλλο πια!!
Μόλις χτες ακούγαμε Δασκάλους να αφουγκράζονται και να μιλούν με παραδείγματα για την συμπερίληψη και ενσωμάτωση των μαθητων με αναπηρίες που επιτυχώς ακολουθουν σε άλλα σχολεία. ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΕΣΕΙΣ Γ´ΑΥΤΟ;
ΑΙΣΧΟΣ

reporter.com.cy